FAQ Verdienmodellen

Verschillende verdienmodellen

  • CPM (Cost Per Mille)
    Kosten per 1000 vertoningen. Dit betekend dat er een vast bedrag in rekening wordt gebracht op
    het moment dat een banner 1000 keer is vertoond. De kosten zijn vooraf bepaald.

  • CPC (Cost Per Click)
    Kosten per klik. Dit betekend dat een adverteerder alleen betaald als er op een banner wordt geklikt.
    De kosten zijn vooraf bepaald.

  • CPM + CPC  (Cost Per Mille + Cost Per Click)
    Kosten per 1000 vertoningen + kosten per klik. Deze vorm is een combinatie van de hierboven genoemde
    verdienmodellen. De adverteerder betaald een vast bedrag per 1000 vertoningen en een bedrag voor elke klik.
    De kosten zijn vooraf bepaald.

  • CPweek (Cost Per week) / Fixed-price
    Kosten per week. Er wordt een vast bedrag afgesproken voor een of meerdere weken lang adverteren.

  • Fixed-price
    All-in vaste kosten voor een aangegeven periode.