FAQ adverteren

FAQ adverteren

Vraag: Hoe lang bestaat Linki.nl al?
Antwoord: Linki.nl bestaat al sinds 2005.

Vraag: Als ik een campagne start, zit ik dan ergens aan vast?
Antwoord: Nee. Campagnes kunnen eenmalig uitgevoerd worden. U zit nergen aan vast.

Vraag: Wat bied Linki.nl mij?
Antwoord: Advertentieruimte en marketing diensten. Linki.nl heeft onder andere de beschikking over advertentieruimte op een groot aantal websites.

Vraag: Waar worden mijn banner advertenties weergegeven?
Antwoord: Uw advertenties worden op basis van channel en/of keywords weergegeven op alle websites die Linki.nl onder zijn beheer heeft.

Vraag:
Waarom channels?
Antwoord: Linki.nl biedt u channels aan voor adverteren in een specifieke context van Amusement & Vrije tijd tot Werk & Carrière. Onze netwerken garanderen voor uw campagne een maximaal bereik onder uw doelgroep in het gewenste channel.

Vraag: Wat is het Linki.nl Open-Ad-netwerk?
Antwoord: Het Open-Ad-netwerk is open online advertentienetwerk. Website eigenaren uit Nederland en België kunnen advertentieruimte aanbieden die Linki.nl vervolgens vult met advertenties. Via het netwerk bereikt Linki.nl iedere dag weer honderdduizenden mensen op zoek naar uw producten en diensten.

Vraag: Wat zijn de kosten?
Antwoord: Met Linki.nl bepaalt u zelf wat u uitgeeft aan uw campagnes. U beslist vóóraf hoeveel u wilt betalen, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Samen met Linki.nl bepaalt u op een eenvoudige manier de te benaderen doelgroep en de looptijd van uw campagne. Linki.nl gaat daarna voor u aan de slag, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Vraag: Wanneer en waarvoor betaal ik?
Antwoord: U betaald alleen voor het resultaat. Dit wil zeggen dat u een vast bedrag (€ 0,35) betaald per bezoeker die via de campagne op uw website komt. De eerste nieuwe bezoeker is zelf voor niets. Vanaf de 4e campagne krijgt u ook nog eens korting op dit bedrag.

Vraag: Krijgen alleen marketeers korting vanaf de 4e campagne?
Antwoord: Nee. Al onze adverteerders krijgen korting vanaf de 4e campagne.

Vraag: Waarom LinkiAds?
Antwoord: Uit ervaring weet Linki.nl dat het vooral voor startende internetondernemers erg moeilijk en relatief duur is om te starten met goede, passende banners. De designers van Linki.nl hebben daarom samen met een aantal webwinkeliers en de nodige ervaring de LinkiAds ontwikkeld. De LinkiAds zijn geoptimaliseerd en combineren professioneel design met herkenbaarheid en eenvoud.

Vraag: Waarom is Linki.nl zoveel eenvoudiger en voordeliger?
Antwoord: Via de website van Linki.nl voert u zelf een aantal veel voorkomende handelingen uit zoals: campagneplanning en matching hierdoor kan Linki.nl tegen zéér scherpe tarieven werken.

Vraag: Kan ik BTW terugvorderen als buitenlandse adverteerder?
Antwoord: Buitenlandse adverteerders ontvangen van Linki.nl een factuur inclusief 19% BTW. Dit BTW-bedrag kunt u terugvorderen via uw eigen belastingdienst.

Vraag: Wat is de drempel voor teruggave buitenlandse omzetbelasting?
Antwoord: Als het verzoek om teruggave van buitenlandse omzetbelasting betrekking heeft op een tijdvak van tenminste een kwartaal, maar minder dan een jaar, dan gelden er minimumbedragen per EU-land.

Vraag: Ik heb zelf geen banners. Kan Linki.nl die voor mij verzorgen?
Antwoord: Ja. U kunt adverteren met zogenaamde LinkiAds.

Vraag: Kan ik zien hoe vaak mijn banners zijn vertoond en hoeveel clicks ik heb gehad?
Antwoord: Ja. U krijgt als klant van Linki.nl een persoonlijke 'Dashboard' waar u alle mogelijkheden van Linki.nl direct onder handbereik heeft.

Vraag: Werkt Linki.nl met contracten?
Antwoord: Linki.nl werkt zonder contracten. Er komen geen contracten aan te pas. Simpel!

Vraag:
Kan ik vooraf zien op welke websites mijn banners worden getoond?
Antwoord: Ja. Op uw dasboard kunt u bij de eigenschappen van uw campagne een overzicht zien van websites waar uw advertenties te zien zullen zijn.

Vraag: Krijgt mijn banner een vaste positie op de websites.
Antwoord: Ja. De ruimte wordt gedeeld met andere banners via een geavanceerd rotatiesysteem.

Vraag: Ik heb een gouden idee! Kan ik meteen van start?
Antwoord: Ja. Loop de stappen door. Zodra uw campagne is goedgekeurd door Linki.nl word deze geactiveerd. Na de gratis periode kunt u hem eenvoudig verlengen. De campagne loop tot het gewenste resultaat bereikt is.
 
Vraag: Ik wil meer clicks genereren.
Antwoord: Verhoog het aantal vertoningen van uw campagne door het maximaal aantal bezoekers per dag te verhogen.
 
Vraag: Ik wil mijn clickfrequentie (CTR) verhogen.
Antwoord: Richt u op de kwaliteit van uw advertentie. Genereer meer clicks door uw advertenties alleen te laten tonen op websites die interessant zijn voor uw doelgroep.

Vraag: Ik wil mijn rendement op investering (ROI) verbeteren.
Antwoord: Richt u eerst op uw advertenties en de presentatie daarvan om het juiste publiek te bereiken. Richt u vervolgens op uw website. Zorg ervoor dat uw bestemmingspagina en site zó zijn opgezet dat gebruikers kunnen vinden wat in uw banner-advertentie wordt aangeboden.

Vraag: Wat is LinkiMail?
Antwoord: LinkiMail is de dagelijkse nieuwsbrief van Linki.nl.
[De LinkiMail is momenteel helaas NIET beschikbaar voor adverteerders.]

Vraag: Is LinkiMail spam?
Antwoord: LinkiMail is geen spam en Linki.nl doet er ook alles aan om dat zo te houden. Het is onze partners bijvoorbeeld verboden Linki-links te mailen of in nieuwsbrieven te gebruiken.

Vraag: Wat is spam eigenlijk precies?
Antwoord: Spam wordt gedefinieerd als unsolicited bulk e-mail (UBE), oftewel: e-mail die ongevraagd (unsolicited) en in grote hoeveelheden (bulk) wordt verzonden. Ongevraagd betekent dat de ontvanger van de e-mail niet vooraf aantoonbare, expliciete en op elk moment intrekbare toestemming voor de verzending van de mailing heeft verleend. Bulk houdt in dat de e-mail deel uitmaakt van een grotere hoeveelheid e-mails die elk substantieel identiek zijn. Een e-mail is pas spam als aan beide criteria wordt voldaan.’ (bron: spamvrij.nl)

Vraag: Wat is opt-in?
Antwoord: Opt-in bij e-mailnieuwsbrieven houdt in dat de ontvanger van de nieuwsbrief expliciet toestemming heeft gegeven om zijn of haar e-mailadres toe te voegen aan een bepaald mailingbestand.

Vraag: Ik wil mijn Linki.nl account opzeggen/verwijderen
Antwoord: Indien u uw account wilt verwijderen kunt u dit via Linki.nl support aan ons kenbaar maken.